Skip to main content

21 yaş

rutinlerim var bazı
evvelden elimi sürmediğim
değiştim
ama geliştim
cam misali çatlak
can misali bitiğim
kefenim tam olmuyor üstüme
olsun
seneye de giyerim
nasıl olsa büyür ölüler
büyür de sığmaz mezara
toprak kokusu
işte o zaman rutin gelir
insana
yeryüzüne taşmış bir ceset
yürür durur
taşlar arasında
bir elimde bir boynuz
diğerinde kumlar
akar
akar
akar
cildim güneşten korkar
nefeslerim var bitmemiş
ciğerim acıyla dolar
dolar
dolar
dolar
boğulur mu ölüler
kırılır mı taşlar
bu vakitten sonra beni
senin gülüşün
paklar
şehrinin dışında bir hayat var
olduğun yerde bir ölü
acaba 
ölüler şiirlerini
hangi mezar taşına yazar
uzak dağdan bir zihin
aklına gelir
yumruğunu sıkar
beni anar
o zaman yazarım şiirimi
kendi taşıma
o zaman kazarım mezarı
kendi başıma
kefenim küçük gelir
yırtarım
döner bakarım
kendi yaşıma
21 yaş süzülür yanaktan
işte o zaman karışırım
nefesi olanların
arasına


tk


Comments

Popular posts from this blog

Kaldım

Hızlı dönüşlerden savruluşlarım Bir kendim varım, bir de bildiğim savaşlarım. Eskisinden güçsüz, masum yakarışlarım Bir yaz günü bulutlarda asıldım kaldım Değişmeyen ne varsa değiştirdim Bitirdim ısrarla bitmeyenleri Yanılsamalarla dolu bir gemiyi, ben batırdım Bir yaz günü göğe takıldım da kaldım Tenimde hissettiklerim kokulara karıştı Ellerim titredi ve sabitliğe sıkıştı Bedenim bu gidişata bir hayli alıştı Bir yaz günü maviliklerde oturdum da kaldım Denizin tuzunu aşığın sazına çaldım Dalgaların teri ayalarımdan aktı Rüzgarları deniz kabuklarından topladım Bir yaz günü sularda hiç dinmeden kaldım Güneş battı ben gölgemden oldum Gündüz bitince geceden soğudum Bir kaşık suyu ümidimde boğdum Bir yaz gecesi yıldızlara düştüm de kaldım STK

yaşıyorum

Öğreniyorum, zamanla birçok şeyi öğreniyorum. Hep karamsar yazıyor, hep karamsar yaşıyorum; yeri geliyor mutluluğu, yeri geliyor özlemi de öğreniyorum. Büyüdükçe bildiklerim artıyor, sorularım azalıyor. Merak duygusunu kaybetmeyi de öğreniyorum, bir sonraki öğreneceğim şeyi de merak ediyorum. Yaşamayı layıkıyla yerine getiriyorum sanıyor, bazen de yapabileceklerimin sınırı olmadığını düşünüyorum. Her şeyi bilmiyorum, ama her bilgiye sahipmişim gibi davranıyorum. Bir şekilde yaşıyorum işte. İstemli ya da istemsiz, yaşadıkça bir şeyleri tecrübe ediniyorum. Ölümü tadana kadar hayatla ilgili her anı yaşamak istiyorum. Kimi zaman fedakar, kimi zaman bencil bir çocuk edasıyla yaşıyorum. Başkaları için yaptığım her şeyi kendime pay biliyor, karşılıksız yardımlarımın karşılığını da ısrarla bekliyorum. Rutinlerden kaçınmaya çalışıyorum, bir günüm bir günümü tutmasın diye uğraşırken günlüğüme aynı şeyi iki kez söylediğimi fark ediyorum. Sıradanlaşmaktan korkuyorum. Tahmin edilebilir olmaktan k

Bakarsın

Öylesine biri gözlerine, sen gözünün içine; Hoşuna giden kişi saçlarına, sen saçının her teline, Bakmak için bakan biri dudaklarına, sense dudağındaki çizgilere bakarsın. Diğeri alıp götürür sevdiğini, Sen gidişine bakarsın... STK